gaanweweer.reismee.nl

Gehaktmol

Vanmorgen reed ik door Verdun door een haag van standbeelden van Franse generaals. Dit jaar is het honderd jaar geleden dat die vreselijke slachtpartij hier stopte. Afgelopen week zag ik al in elk dorpje een monument voor de gesneuvelde zonen, wie komt ze niet bekend voor. In Verdun ter nagedachtenis vooral heroïek en nationalisme. Terwijl het juist deze sentimenten waren die deze zinloze slachtpartij mogelijk maakte. In plaats van al die generaals denk ik dat het beter is als monument een gehaktmolen te plaatsen, 30 meter hoog en verchroomd. Ter nagedachtenis van het kanonnenvlees. Tja het blijft toch wat somber. Verder alles prima.

Reacties

Reacties

Han

mooie tekst voor een vegatarier

Pete

Gaat goed zo, Jos. Als een speer!! Leuk, man, dat je zo eigenlijk door de geschiedenis heen rijdt. Gehaktmolen passend, maar daar zal niet iedereen hetzelfde over denken....Ride 'm, cowboy!!

Marian

He Jose! alhoewel Spanje ben je al weer uit. Eindelijk eens tijd om je verhalen te lezen. Mijn kennis over biologie, geschiedenis, aardrijkskunde, maar vooral het carpe diem is weer helemaal up to date! Je bent een geboren schrijver, dus ik zou zeggen in boekvorm uitbrengen bij terugkomst. Hoop dat het hardop in jezelf praten wel iets minder is geworden. Veel plezier nog de komende tijd!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!